Δασικά μονοπάτια

Για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Paul Cezanne, In the forest, 1898

Το παρόν πρόγραμμα στοχεύει:

    • Στη γνωριμία με τον ορεινό όγκο του όρους Κερκίνη (Μπέλες).
    • Στην αναγνώριση των πολλαπλών και σημαντικών ρόλων του δάσους.
    • Στην γνωριμία με τους οργανισμούς που ζούν στα δασικά οικοσυστήματα και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους.
    • Στην κατανόηση της λειτουργίας του δασικού πλούτου του Εθνικού Πάρκου της Κερκίνης, που περιλαμβάνει τα γειτονικά τμήματα του όρους Κερκίνη (Μπέλες) και των Κρουσίων, καθώς και την ανάγκη για αειφορική διαχείρισή του.

Έτσι, στο πρόγραμμα αυτό:

    • Φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας για το πως δημιουργούνται οι ποταμοί και οι λίμνες, για το κύκλο του νερού, καθώς και άλλων στοιχείων όπως ο άνθρακας, το άζωτο κ.λ.π.
    • Παρατηρούμε, αναγνωρίζουμε και μελετάμε τη βλάστηση.
    • Καταγράψουμε τις ανθρώπινες παρεμβάσεις.
    • Ερευνούμε την ποιότητα του τρεχούμενου νερού.

Στους χώρους του Κέντρου, ξεκινάμε με:

    • Παιχνίδια γνωριμίας
    • Παιχνίδια εμπιστοσύνης με στόχο το δέσιμο της ομάδας και χωρισμό σε υποομάδες.
    • Παιχνίδια με στόχο τον καθορισμό των κανόνων της ομάδας.
    • Θεωρητική προσέγγιση του προγράμματος.
    • Γενικές γνώσεις οικολογίας.

Με ομαδικές ή ατομικές δραστηριότητες στο πεδίο, στοχεύουμε:

    • Στην ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και την αειφορία.
    • Στη βιωματική μάθηση, με χρήση φύλλων εργασίας, όπως:
      • Παρατήρηση και αναγνώριση της βλάστησης.
      • Μελέτη του δασικού οικοσυστήματος.
      • Καταγραφή ανθρώπινων παρεμβάσεων.

Κλείνουμε με δραστηριότητες

στους χώρους του Κέντρου που περιλαμβάνουν:

    • Εργαστήρια αναφορικά με τα φύλλα εργασίας που συμπληρώνουν οι ομάδες στο πεδίο.
    • Εικαστική έκφραση.
    • Παιχνίδια ρόλων και προσομοίωσης.
    • Παρουσίαση από τους μαθητές των έργων και των συμπερασμάτων τους.
    • Αξιολόγηση του προγράμματος.
Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/