Στρυμόνας-Κερκίνη, μια σχέση ζωής (σε αναστολή)

Τριήμερο πρόγραμμα για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Το παρόν πρόγραμμα στοχεύει:

    • Στη γνωριμία με τον προστατευόμενο από την συνθήκη RAMSAR υγρότοπο της Λίμνης Κερκίνης και του ποταμού Στρυμόνα.
    • Στην κατανόηση των πολλαπλών ρόλων του υγρότοπου.
    • Στη γνωριμία με τους οργανισμούς που ζουν σε αυτό το οικοσύστημα και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους.
    • Στην κατανόηση της πολλαπλής λειτουργίας του συστήματος “υγρότοπος – υδατοταμιευτήρας της Κερκίνης” και της ανάγκης για αειφορική διαχείρισή του.
    • Στον προβληματισμό για την ανάγκη προστασίας του οικοσυστήματος.

Έτσι, στο πρόγραμμα αυτό:

    • Φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας για το πως δημιουργούνται οι ποταμοί και οι λίμνες, για τον κύκλο του νερού, καθώς και άλλων στοιχείων όπως ο άνθρακας, το άζωτο κ.λ.π.
    • Παρατηρούμε και αναγνωρίζουμε πουλιά.
    • Μελετάμε τη βλάστηση.
    • Καταγράφουμε τις ανθρώπινες παρεμβάσεις.
    • Ερευνούμε την ποιότητα του νερού.

Στους χώρους του Κέντρου, ξεκινάμε με:

    • Παιχνίδια γνωριμίας
    • Παιχνίδια εμπιστοσύνης με στόχο το δέσιμο της ομάδας και χωρισμό σε υποομάδες.
    • Παιχνίδια με στόχο τον καθορισμό των κανόνων της ομάδας.
    • Θεωρητική προσέγγιση του προγράμματος.
    • Γενικές γνώσεις οικολογίας.

Με ομαδικές ή ατομικές δραστηριότητες στο πεδίο, στοχεύουμε:

    • Στην ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και την αειφορία.
    • Στη βιωματική μάθηση, με χρήση φύλλων εργασίας, όπως:
      • Παρατήρηση και αναγνώριση πουλιών.
      • Μελέτη του υδρόβιου οικοσυστήματος.
      • Καταγραφή ανθρώπινων παρεμβάσεων

Κλείνουμε με δραστηριότητες

στους χώρους του Κέντρου που περιλαμβάνουν:

    • Εργαστήρια αναφορικά με τα φύλλα εργασίας που συμπληρώνουν οι ομάδες στο πεδίο.
    • Εικαστική έκφραση.
    • Παιχνίδια ρόλων και προσομοίωσης.
    • Παρουσίαση από τους μαθητές των έργων και των συμπερασμάτων τους.
    • Αξιολόγηση του προγράμματος.
Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/